יום רביעי, 17 בספטמבר 2008

המלחמה- מלחמת העולם השניה

הרוסים כבשו את פולין ויעקב ידע רוסית על בוריה הוא נלקח והפך להיות ומתורגמן של הצבא הרוסי הוא גם התמצא במקום והדריך אותם ונצמד אליהם בכל מעשיהם. הפולנים גילו שיעקב ערק לרוסים הם חיפשו אותו בכל מקום ואף באו לחפש אותו בבית ורצו להרוג אותו. הוא השאיר אותי לבד עם שני ילדים קטנים.
כאמור פרצה המלחמה יעקב גוייס ואני עם שני ילדים קטנים נותרתי לבד עם ילד בן שנה וחצי ותינוקת בת שלושה חודשים
יעקב התגייס לצבא האנגלי. את החיילים לקחו לכל מני ארצות בסביבת פולין. יום אחד העבירו אותם באניה בים ופרצה שמועה שכל החיילים טבעו ואני באמת לא שמעתי מיעקב כלום.חשבתי שיעקב מת ולא שמעתי ממנו לפחות שנה. לאחר מכן מופיע שוטר בחצר הבית, אני חשבתי שהוא בא לאסור אותי כי סחרתי בשוק שחור, הוא שאל אותי אם אני אשתו של יעקב גולדפרב. הוא מסר לי מעטפה עם כסף שקבלתי מהצבא עבור מאחר ואני אשתו של יעקב והוא חייל שאשתו צריכה לקבל משכורת עבור שירותו בצבא האנגלי. וכך המשכתי לתפקד כאמא לשני ילדים בתשקנט אוזבקיסטן אוכל לא היה ואני הצלחתי להביא אוכל לילדי מאחר וסחרתי שם וכך הילדים גדלו יואל כבר היה בן 7 ומינה בת 5 בקשו ממני לשלוח את הילדים לטהרן שם הילדים יעלו לארץ אך לא הסכמתי לכך. נגמרה המלחמה וחזרנו לפולין הגענו לבית הכנסת בעיר שלי לובלין
ושם התפלאו לראות ילדים יהודים כי לא נשארו בפולין ילדים יהודים כולם הושמדו ע"י הצבא של היטלר. מישהוא אמר באידיש "איך גלעיב נישט אז גבליעבן יידשע קינדר"

אין תגובות: